• Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Liikunta ja vapaa-aika
Ohjaustunnit pähkinänkuoressa
(Jokainen tunti loppuu 10 min. venyttelyyn)

Foam Roller = Putkirullausta
Verenkierto lihaksissa lisääntyy, jolloin lihasten, jänteiden, nivelsiteiden ja sidekudosten kireys vähenee.

Kahvakuula

Perustana heilurimaiset liikkeet. Harjoittelu kehittää lihaskunnon lisäksi kehonhallintaa, tasapainoa, lihaskestävyyttä ja liikkuvuutta. Tekee todella hyvää keskivartalon lihaksille. Monipuolista liikuntaa jossa riittää haastetta kaikille.

Kuntosali kiertoharjoitteluna
Alkulämmittely ohjaajan johdolla n. 5min. Kuntopiiri harjoittelua (n. 1min/piste) kuntosalilaitteita, käsipainoja, voimatankoja, kahvakuulia, tasapainotynyjä, selätintä ja oman kehon painoa apuna käyttäen. Tehokasta kuntoilua kaikille.

Kädet + keskivartalo
Tunnilla kiinnitetään huomio juuri käsivarsien ja keskivartalon lihaskuntoon. Sopii kaiken kuntoisille.

LAVIS –lavatanssijumppa

Rento tunti, jossa sekoitetaan lavatanssi- ja jumppa-askeleita. Tärkeää hyvä ja rento fiilis. Et tarvitse paria tai tanssikokemusta.

RVP -jumppa

Tunnilla keskitytään muokkaamaan/vahvistamaan Reisi-vatsa-peppu aluetta. Sopii kaiken kuntoisille.

STEP

Askellussarjoissa ja lihaskunnossa käytetään apuna step -lautaa. Tunnin aikana syke nousee reippaasti ja hengitys kiihtyy. Reidet, peppu ja pohkeet pääsevät tehokkasti töihin. Vaatii jonkin verran peruskestävyyttä ja kuntoa.

Vapauttava jooga

Lisätään kehonliikkuvuutta, keskittymiskykyä ja rentoutta. Keho, hengitys, hermosto ja mieli löytävät vähitellen tasapainon.

Vesijumppa

Erilaisia jumppavälineitä käyttäen liikuntaa vedessä (laguuniallas 25 jumppajaa). Alkulämmittely n. 10min, lihaskunto n. 25-30min ja venyttely n. 5-10min.

Voimaa vartaloon

Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Pääpaino lihaskuntoliikkeissä. Välineinä voi olla käsipainoja, step -lautoja, kuminauhoja ja keppejä.