Käyttötarkoitus ja tavoitteet: Toteutus tapahtuu osana INNOKAS-verkostoa. Game it now 2.0 -hankkeessa kehitetään hankekuntien, hankeopettajien ja oppilaiden kanssa yhteistyössä peleihin, pelillisyyteen, pelilukutaitoon ja pelinkehitykseen liittyviä 2000-luvun taitojen oppimista tukevia menetelmiä, materiaaleja ja toimintatapoja. Hanke jatkaa vuosina 2018–2020 toteutetun Game it now -hankkeen työtä temaattisesti laajempaan ja oppilaslähtöisempään suuntaan. Hankkeessa luodaan pelillisyyden oppimispolku ja siihen linkittyvät materiaalit, joiden avulla opettaja, luokka, koulu tai kunta pystyy kehittämään omaa osaamistaan pelillisyydessä, pelinkehittämisessä ja pelinlukutaidossa. Hankkeessa kehitettävä vuosikello tukee koulujen mahdollisuuksia käyttää hyväksi olemassa olevia ja tässä hankkeessa kehitettäviä toimintoja ja tapahtumia.
- Käyttöaika: 31.12.2025 mennessä
- Kohderyhmä: varhaiskasvatuksen, esi- ja perusopetuksen yksikött ja oppilaat
- Yhteistyötahot: INNOKAS-verkosto, Helsingin Yliopisto, varhaiskasvatus, koulutuspalvelut
- Yhteyshenkilöt: VAKA Päivi Pihlaja, VAKA:n TVT-suunnittelija, paivi.pihlaja@rovaniemi.fi, Koulutuspalvelut Jussi Kainulainen, opetuspäällikkö, jussi.kainulainen@rovaniemi.fi