Viestinnän, markkinoinnin ja osallisuuden tavoitteet
Rovaniemen kaupungin viestintä on ennakoivaa, avointa, asukaslähtöistä ja vuorovaikutuksellista. Viestinnän tavoitteena on parantaa tiedonkulkua ja vuoropuhelua kaupungin ja kaupunkilaisten välillä. Kaupunkia markkinoidaan elinvoimaisena arktisena pääkaupunkina ja kotikaupunkina sekä arktisen osaamisen ja pohjoisen taian kotina. Viestintää ja markkinointia ohjaavat viestintäohjelma, brändikirja ja graafiset ohjeet.
Asukkaiden, päättäjien, kaupungin johdon ja henkilöstön välinen vuoropuhelu toteutuu ennakoiden, oikea-aikaisesti ja yhdenvertaisesti koko kaupungin alueella. Kaupunkikonsernissa huolehditaan, että asukkaat ja palvelujen käyttäjät saavat riittävästi tietoa valmisteltavina olevista, yleisesti merkittävistä asioista ja voivat osallistua ja vaikuttaa yhdenvertaisesti näiden asioiden valmisteluun.
Ajankohtaisista asioista kerrotaan kaupungin verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavilla, esitteissä, ilmoituksissa, mainoksissa ja eri tilaisuuksissa.