1. Hae palkkatukea hyvissä ajoin ennen työsuhteen alkamista verkkoasioinnissa. Jos et voi hakea sähköisesti, toimita hakemuslomake siihen kuntaan, jonka toimialueella työpaikka sijaitsee tai jossa palkattava henkilö asuu.
2. Kunta tarkistaa palkkatuen myöntämisehdot ja verotukseen liittyvät tiedot sekä pyytää tarvittaessa lisätietoja ennen päätöstä.
3. Työsuhde voi alkaa vasta, kun kunta on myöntänyt palkkatuen.
Jos haet jatkoa palkkatuelle, jätä jatkohakemus ennen tukijakson päättymistä. Työsuhteen pitää jatkua välittömästi edellisen tukijakson päätyttyä.
Hae palkkatuen maksatusta jälkikäteen KEHA-keskukselta verkkoasioinnissa.
* Sähköiseen hakemukseen liittyvät lisätiedot tai täydennyspyyntö näkyvät Oma asiointi -palvelussa, joten seuraa hakemuksen tilannetta säännöllisesti.
* Jos et voi hakea sähköisesti, toimita maksatushakemus liitteineen KEHA-keskukseen postitse.
* Tutustu KEHA-keskuksen ohjeisiin maksatuksen hakemisesta.
- KEHA-keskus vastaa tiedusteluihin sähköpostitse.
Yleisneuvontaa palkkatuesta ja sen maksatuksesta sekä sähköisen asioinnin tukea tarjoaa Yritys-Suomi-puhelinpalvelu.