Etusivu>Ajankohtaista>Kyselyt>Hyvinvointikioskin palvelukysely
  • Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Ajankohtaista
Hyvinvointikioskin palvelukysely
Mikä on tärkeää palvelujen käyttäjän ja asukkaan näkökulmasta? Osallistu ja vaikuta hyvinvointipalvelujen kehittämiseen.









Mikä on Hyvinvointikioski?
Hyvinvointikioski on uudenlainen kuntalaisia palveleva matalan kynnyksen neuvontapiste. Kioski tarjoaa neuvontaa ja ohjausta sekä tuo hyvinvointipalvelut lähelle ihmistä. Kioskeja on toiminnassa mm. Espoossa, Hyvinkäällä, Kuopiossa ja Jyväskylässä.

Rovaniemen kaupungin hyvinvointikioski aloittaa toimintansa kaupungin keskustassa Rinteenkulmassa syyskuussa. Palvelupiste tarjoaa mm. kaiken ikäisten palveluohjausta ja -neuvontaa, kulttuuritoimintaa, opastusta ja ohjausta liikuntaan, järjestöjen toimintaa sekä Osviittapalveluja ja sähköistä asiointia.

Hyvinvointikioskista luodaan yhdessä matalan kynnyksen paikka, johon on helppo tulla. Oli sitten ohikulkija, ruuhkavuosissa rämpivä vanhempi, väsynyt omaishoitaja, maahanmuuttaja, nuori tai vanha, palvelupisteessä haluamme ottaa sinut vastaan hymyssä suin ja ajatuksella: ”Olemme täällä sinua varten!”

Hyvinvoinnin ja terveyden tukeminen on tulevaisuudessa kunnan tärkeimpiä tehtäviä. Rovaniemellä on ymmärretty, että kuntalaisten hyvinvoinnin edistämiseen tarvitaan koko kunta ja järjestöt. Järjestöillä on oma tärkeä rooli hyvinvoinnin ja terveyden edistämisessä. Ne toimivat lähellä ihmisten arkea ja saavat hyvin esiin myös niiden kuntalaisten äänen, jotka ovat muutoin vaarassa jäädä paitsioon.