Etusivu>Palvelut>Uutisointi>Muutokset asiakaspalvelu Osviitan palveluissa koronaviruksen aiheuttamana poikkeusaikana
  • Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Uutisointi

Muutokset asiakaspalvelu Osviitan palveluissa koronaviruksen aiheuttamana poikkeusaikana

23.3.2020 13:00

Asiakaspalvelu Osviitan palveluita on karsittu koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen myötä. Noudatathan palveluneuvojien ohjeistuksia, mikäli asiasi vaatii Osviitassa paikan päällä asiointia.

osviittapoikkeusolot2.jpg

Osviitta palvelee toistaiseksi normaalien aukioloaikojen mukaisesti, mutta asiointimahdollisuuksia paikan päällä on rajattu. Myös Osviitan tilaan pääsemistä on rajoitettu.


Asiakkaita pyydetään ottamaan Osviittaan yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse 016 322 6800 tai sähköpostilla info.osviitta@rovaniemi.fi paikan päällä vierailemisen sijaan. 


Alta löydätte tarkemmat muutokset asiakaspalvelu Osviitan toimintaan liittyen. 


 


 

Asiakirjojen vastaanotto


Kuntalaiset voivat edelleen jättää Rovaniemen kaupungille osoitetut asiakirjat Osviittaan. Asiakirjat jätetään niille osoitettuun paikkaan Osviitan ovensuussa ja ne leimataan kootusti klo 15 jälkeen saapuneeksi ajallaan kyseisen päivän aikana.

Rovaniemen kaupungin kuulutukset

 

Rovaniemen kaupungin kuulutukset ovat Osviitassa nähtävillä normaalisti. Paperisten kuulutusten kansiot sijaitsevat Osviitan ovensuussa ja sähköisellä ilmoitustaululla näkyviä ilmoituksia voi lukea Osviitan ikkunan läpi Rinteenkulman käytävältä.


Kuulutuksiin liittyvissä kysymyksissä asiakkaita pyydetään ottamaan yhteyttä kuulutuksen ilmoittaneeseen toimialaan tai Osviittaan ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostilla. Rovaniemen kaupungin puhelinvaihteen numero on 016 322 1. 


Rovaniemen kaupungin vuokraamien tilojen tilavaraukset ja tilojen avainten luovutukset


Kaupungin vuokraamia tiloja voi edelleen varata Osviitasta puhelimitse tai sähköpostilla. Uusia tilavarauksia ei kuitenkaan oteta vastaan poikkeusolojen voimassaolon ajalle. 


Olemassa oleviin tilavarauksiin (joita ei ole ohjeistettu perumaan) liittyvät avaimet voi noutaa Osviitasta. Kaikkien poikkeusaikana toteutuneiden tilavarausten tilavuokrat peritään laskulla. Tilavuokran maksaminen Osviitassa avainten noudon yhteydessä ei siis ole mahdollista. Noudatathan palveluneuvojien antamia ohjeistuksia paikan päällä. 


Voimassaolevat varaukset voi perua kuluitta varauksen alkamisaikaan saakka.


Waltti-palvelut


Waltti-palveluiden osalta koronaviruksen aiheuttamana poikkeusaikana Osviitassa toteutetaan vain ne palvelut, joita asiakas ei pysty muualla kuin Osviitassa hoitamaan. Näin ollen esimerkiksi tavanomaisia Waltti-korttien latauksia ei Osviitassa tällä hetkellä tehdä. 


Asiakkaita ohjeistetaan tekemään tavanomaiset Waltti-korttien lataukset joko netissä osoitteessa https://kauppa.waltti.fi/fi/ tai muissa Waltti-korttien myyntipaikoissa. Nämä myyntipaikat löytyvät osoitteessa https://www.linkkari.fi/Liput-ja-hinnasto/Myyntipaikat


Kadonneisiin kortteihin liittyvät tiedustelut ja jäädytyspyynnöt tulee tehdä puhelimitse tai sähköpostitse. 


Linkkarin liikennöintitiedotteita voi seurata osoitteen https://www.linkkari.fi/ etusivun alareunassa sijaitsevasta “Ajankohtaista”-osiossa. 


Rakentamiseen liittyvät palvelut 


Rakentamiseen liittyvissä palvelutarpeissa asiakasta pyydetään ottamaan yhteyttä elinvoimapalvelujen toimialalle tai Osviittaan puhelimitse tai sähköpostilla paikan päällä vierailemisen sijaan. Sähköisten palveluiden hyödyntäminen on etusijassa rakentamiseen liittyvissä palveluissa. Lisätietoja sähköisistä palveluista löydät osoitteesta https://www.rovaniemi.fi/fi/Palvelut/Rakentaminen


Kaava- ja kiinteistörekisteriotteita sekä lainhuuto- ja rasitustodistuksia ei poikkeusaikana tulosteta Osviitassa. Jos Osviitasta saatavalle otteelle tai todistukselle on kuitenkin tarvetta, tulee pyyntö tehdä puhelimitse tai sähköpostilla. Ote tai todistus toimitetaan tällöin sähköpostilla asiakkaalle. 


Maksuja ei oteta vastaan paikan päällä vaan tilatuista otteista toimitetaan lasku jälkikäteen. 


Pysäköinnin palvelut


Poikkeusaikana Osviitassa myönnetään luvat sähköpostin kautta tulevien pyyntöjen mukaisesti vain yrityksille. Luvat toimitetaan postitse.


Oikaisuvaatimukset otetaan vastaan niille osoitettuun paikkaan Osviitan ovensuussa. Lomake tulee olla valmiiksi täytettynä tai täytetään Osviitan ovella. Pysäköintivirhemaksuja ei poikkeusaikana voi maksaa Osviittaan. 


Voimassa olevan pysäköintiluvan rekisterinumeron muutoksen tarpeessa tulee asiakkaan ottaa yhteyttä Osviittaan toimintaohjeiden saamiseksi. 


Varmennekortit


Välttämättömien varmennekorttien tekemistä Osviitassa jatketaan toistaiseksi. 

Myös Lapin keskussairaalassa tehdään varmennekortteja. 


Asumisoikeusjärjestysnumeroiden myöntäminen


Poikkeusaikana Osviitasta myönnetään asumisoikeusjärjestysnumerot ainoastaan hakemuksiin, jotka on toimitettu sähköisen hakemuslomakkeen kautta. Paperisia hakemuslomakkeita ei siis ensisijaisesti oteta vastaan. Sähköinen lomake löytyy osoitteesta  https://www.rovaniemi.fi/fi/Palvelut/Lomakkeet/Sahkoisesti-lahetettavat-lomakkeet/Jarjestysnumerohakemus-(Asumisoikeusasunnot). Asumisoikeusjärjestysnumero ilmoitetaan hakijalle sähköpostitse.


Maahanmuuttajien käteisnostot


Toteutetaan normaalisti.


Kaupungin laskujen maksaminen


Poikkeusaikana Osviitan kassapalveluita on rajoitettu, eikä kaupungin toimittamia laskuja voi näin ollen maksaa Osviittaan. 


Virtu-piste


Virtu-piste on suljettu asiakkailta toistaiseksi. 


Asiakaspääte


Asiakaspääte on suljettu asiakkailta toistaiseksi.


Lipunmyynti


Tapahtumalippujen myynti (Ticketmaster ja Netticket) on keskeytynyt toistaiseksi. 


Muut palvelut


Muista kuin yllämainituista palveluista on luovuttu koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen ajaksi. Tarvittaessa lisätietoja voi kysyä suoraan Osviitasta 016 322 6800 tai info.osviitta@rovaniemi.fi