Etusivu>Palvelut>Uutisointi>Rovaniemi tiedottaa>Rovaniemen kaupunkibrändi kiinnostaa – kaupunkilaiset kertoivat mielipiteitään Rovaniemen vahvuuksista ja kehittämisestä
  • Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Uutisointi
Rovaniemi tiedottaa

Rovaniemen kaupunkibrändi kiinnostaa – kaupunkilaiset kertoivat mielipiteitään Rovaniemen vahvuuksista ja kehittämisestä

1.11.2019 15:19

Alvar Aallon suunnittelma asemakaava muistuttaa poron päätä ja sarvia.
Rovaniemen kaupungin käynnistämä brändityö on otettu innolla vastaan. Ensimmäiseen asukaskyselyyn, kaupungin sisäiseen sekä yrittäjille suunnattuun kyselyyn saatiin rovaniemeläisiltä ja Rovaniemestä kiinnostuneilta yhteensä 1650 vastausta. Kyselyyn osallistuttiin projektia varten luodulla verkkosivustolla, mutta myös kasvotusten: työryhmä jalkautui lokakuussa keskustaan ja kyliin, missä vastaanotto oli positiivisen innostunutta.

- Sekä kysely että kaupunkilaisten kanssa käydyt lukuisat keskustelut toivat esille työn tarpeellisuuden. Asukkailta, yrittäjiltä ja henkilöstöltä on tullut hyviä näkökulmia kaupunkibrändin ja koko kaupungin kehittämiseen, kaupungin viestintäpäällikkö Riikka Heikkilä kertoo.  

Työ etenee kohti seuraavaa vaihetta, jossa kaupungin brändikonseptia hiotaan yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Marraskuun 5. päivä julkaistaan toinen kysely, jossa kartoitetaan tarkemmin näkökulmia tulevaisuuden Rovaniemestä. Löytyykö Rovaniemeltä vielä piilossa olleita tai olevia vahvuuksia? Mitä onnistumisia tai erityispiirteitä Rovaniemi voisi tuoda näkyvämmin esiin? Miten asukkaat ja vierailijat voisivat osallistua itse kaupungin kehittämiseen?

Ensimmäisen asukaskyselyn tuloksia esitellään nyt next.rovaniemi.fi -sivustolla, jossa ensi viikolla pääsee myös osallistumaan projektin seuraavaan vaiheeseen.

- Tavoitteena on luoda kaupunkibrändi, jonka kaikki rovaniemeläiset kokevat omakseen. Siksi tarvitsemme vielä lisää näkemyksiä Rovaniemen kehittämisestä, jotta projektin seuraava vaihe saisi yhtä paljon “polttoainetta”, kuin mitä ensimmäinen kysely jo tuotti, Riikka Heikkilä toteaa. 

Kaupunkibrändin uudistamisella Rovaniemi tavoittelee yhtenäisellä tavalla eri kohderyhmiä puhuttelevaa eheää brändiä, jonka avulla arktisen pääkaupungin vetovoima ja pitovoima kasvavat. Projektin etenemiseen ja taustoihin voi tutustua sivustolla next.rovaniemi.fi