Etusivu>Palvelut>Uutisointi>Uusi järjestelmä nopeuttaa kaupunkilaisilta tulleiden palautteiden käsittelyä
  • Palvelut
  • Hakemisto
  • A
  • B
  • E
  • F
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • V
  • Y
  • Ä
Uutisointi

Uusi järjestelmä nopeuttaa kaupunkilaisilta tulleiden palautteiden käsittelyä

14.1.2020 14:52

Rovaniemen kaupunki otti joulukuun alussa käyttöön Trimble Feedback-palautejärjestelmän. Järjestelmän kautta annettu palaute ohjautuu suoraan asiasta vastaavalle käsittelijälle, mikä nopeuttaa palautteiden käsittelyä. Palautteisiin pyritään vastaamaan viiden arkipäivän kuluessa.

Kaksi naista tekee kuntalaiskyselyä Lordin aukiolla.

Tammikuun alkuun mennessä palautteita on tullut yhteensä noin 250 kappaletta ja niihin on vastattu keskimäärin neljän ja puolen päivän kuluessa.

Eniten palautetta katujen kunnossapidosta

Vuodenvaihteen aikana kaupunkilaiset ovat antaneet eniten palautetta katujen ja kevyen liikenteen väylien kunnossapidosta. 

“Uusi järjestelmä on todella hyvä. Puhelinsoitot ja vastaajaviestit ovat vähentyneet ja tieto kulkee nyt suoraan urakoitsijalle. He käsittelevät 95 prosenttia katujen kunnossapitoa koskevista palautteista”, kertoo Rovaniemen kaupungin kunnossapitopäällikkö Antti Karjalainen

Karjalainen muistuttaa, että palautteisiin kannattaa aina lisätä tarkka sijaintitieto, jotta epäkohtiin voidaan puuttua mahdollisimman nopeasti. Palautteeseen voi liittää myös kuvan.

Tavoitteena sujuvampi asiakaspalvelu ja henkilöstöresurssien tehokkaampi käyttö 

Uuden järjestelmän käytön tavoitteena on keskittää asiakkailta tulevat palautteet yhteen kanavaan, jonka kautta niihin voidaan vastata aiempaa nopeammin. Sivustolla myös julkaistaan jo aiemmin annettua palautetta vastauksineen. Käytäntö vähentää useisiin samankaltaisiin kysymyksiin vastaamista ja asiakaspalvelijoiden työaikaa voidaan käyttää tehokkaammin. 

Palautejärjestelmään pääsee kaupungin verkkosivujen kautta ja se toimii sujuvasti myös älypuhelimella. Suora linkki palautejärjestelmään on https://asiointi.rovaniemi.fi/eFeedback/.

“Kehitämme palautteiden käsittelyä jatkuvasti ja toivomme, että kaupunkilaiset ottaisivat palautejärjestelmän aktiiviseen käyttöönsä. Uusi kanava antaa meille entistä paremman mahdollisuuden kuulla mitä kaupunkilaisilla on mielessään ja mihin asioihin he toivoisivat parannusta”, kuvailee tekninen toimialajohtaja Martti Anttila.